PREHRANA IN NAČINI PREHRANJEVANJA

Predmet prehrana in načini prehranjevanja je enoletni predmet. Vsebine predmeta omogočajo pridobivanje znanj in spretnosti s prehranskega področja z vidika zagotavljanja in varovanja zdravja in trajnostnega razvoja kot tudi vseživljenjskih spretnosti (natančnost, vztrajnost, delavnost in inovativnost idr.), ki jih bodo učenci potrebovali v svojem nadaljnjem poklicnem in osebnem življenju.

Ker igra prehrana pomembno vlogo pri vzdrževanju dobrega zdravja in počutja skozi vse življenjsko obdobje, se učenci pri predmetu prehrana in načini prehranjevanja učijo o pomembnosti pravilne, uravnotežene in zdrave prehrane v različnih starostnih obdobjih življenja, obravnavajo različne načine prehranjevanja in spoznavajo priporočene načine prehranjevanja.

SPLOŠNI CILJI PREDMETA:

  • spoznavajo in vrednotijo pomen zdrave, varne in varovalne prehrane ter vpliva prehranskih navad in življenjskega sloga na zdravje,
  • spoznavajo in kritično vrednotijo pozitivne in negativne učinke različnih načinov prehranjevanja za zdravje,
  • seznanjajo se z načini in režimom prehranjevanja v skladu s priporočili SZO,
  • spoznavajo, razvijajo in usvajajo spretnosti načrtovanja in varne priprave živil in hrane s poudarkom na racionalni porabi virov ter na trajnostnih vidikih, predvsem na zmanjšanju količine odpadne hrane,
  • se navajajo na zdravo in kulturno prehranjevanje in pravilno ter gospodarno uporabo živil,
  • se usposabljajo za uporabo ustreznih gospodinjskih aparatov in pripomočkov ter njihovo vzdrževanje z upoštevanjem varnosti pri uporabi,
  • razvijajo in urijo spretnosti sodelovanja in spoštljivega sporazumevanja in razvijajo občutek odgovornosti za skupni cilj,
  • s sodelovalnim učenjem pri praktičnih dejavnostih se navajajo na kulturno obnašanje in enakovredno delitev dela v skrbi za samega sebe, druge in okolje,
  • odkrivajo pomen prehrane v svojem vsakdanu in širše v svetu,
  • odkrivajo in razvijajo svoje sposobnosti, potenciale in poklicne interese,
  • odkrivajo tradicionalne slovenske jedi in se seznanjajo s prehrano drugih narodov,
  • znajo racionalno presoditi uporabo količine živil in vplivati na zmanjšanje količine odpadkov hrane.

Obseg ur: 35 ur letno.
Program: za učence 7., 8. in 9. razreda.