VZGOJA ZA MEDIJE

Izbirni predmet vzgoja za medije je sestavni del devetletnega osnovnošolskega družboslovnega izobraževanja. Predmet je sestavljen iz treh zaokroženih tematskih vsebin, vsaka se obravnava kot enoletni sklop: TISK RADIO, TELEVIZIJA.

Vsebine enoletnih sklopov se vsebinsko dopolnjujejo, možno pa je, da se učenci seznanjajo samo z enim enoletnim sklopom ali pa katerega preskočijo (predmet lahko učenci obiskujejo tudi samo eno leto). Vzgoja za medije bo omogočila učencem dostop do medijev, naučila jih bo analizirati, kritično ocenjevati in izdelovati različne komunikacijske oblike (časopis, televizijske in radijske oddaje, iskanje po internetu itd,..)

TELEVIZIJA

  • Obisk lokalne televizijske postaje.
  • Nastanek televizije in njene značilnosti.
  • Delitev televizijskih postaj.
  • Novinarko delo pri televizijskem mediju.
  • Internet.
  • Učinki množičnih medijev.
  • Mediji in idoli.
  • Mediji in nasilje.
  • Mediji in stereotipi.
  • Kako postati kritični medijski posameznik.

RADIO

  • Obisk radijske postaje.
  • Seznanitev s potekom dela na radiu (kaj kdo dela npr. tonski mojster, novinar, urednik,..
  • Nastanek radia.
  • Značilnosti radia.
  • Delitev radijskih postaj.
  • Delo novinarja pri radiu.

Celovita vzgoja za medije učencem omogoča, da se socialno zbližujejo, krepijo medsebojno komunikacijo in prek vstopa v javne množične medije tudi komunicirajo z drugimi. Spodbuja jih da se estetsko izražajo. Tako zasnovano medijsko opismenjevanje omogoča kritično razmišljanje o ponujenih medijskih vsebinah in podobah.

Obseg ur: 35 ur letno.
Program: za učence 7., 8. in 9. razreda.