UMETNOSTNA ZGODOVINA – KAJ NAM GOVORIJO UMETNINE

Umetnostna zgodovina je veda, ki obravnava zgodovino idej in njihov izraz v likovnih zvrsteh, zlasti arhitekturi, kiparstvu in slikarstvu. Svet likovno izraženih misli, občutij in spoznanj povezuje s številnimi drugimi, zlasti humanističnimi predmeti.

Temeljni cilj predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnostnih spomenikov od davnine do naših dni in preko njih spozna umetnost in kulturo domačega in širšega (evropskega) okolja. Predmet gradi in širi učenčevo predznanje, pridobljeno pri pouku drugih predmetov  (zgodovina, geografija, književnost, naravoslovje, likovno snovanje) ter spodbuja njihovo zanimanje in radovednost

Pri urah učenci spoznavajo in nadgrajujejo konkretne vsebine, temeljne likovne  pojme (portret, pokrajina, tihožitje…) in se preskusijo z ubesedenjem likovne analize (kompozicija in kompozicijski elementi). V vsakem umetniškem delu se skrivajo sporočila o življenju in ko jih odkrivamo, vstopamo v različne čase in preko tega spoznavamo različna umetnostna obdobja.

NAČINI DELA

učenci se bodo aktivno srečevali z likovnimi deli  (obisk galerij, muzejev, foto in video posnetkov…)

pridobljeno znanje bodo izrazili pri individualnih ali skupinsko zastavljenih projektnih nalogah;

učenci bodo aktivno opazovali znana likovna dela in razvijali občutljivost za lepoto in kritično presojo likovnih del;

učenci se bodo prek lastnega likovnega izražanja poglobili v umetnine;

učenci se bodo učili pristopati k likovni umetnini; razumevati različne izrazne načine v umetnosti in spoznavali različne umetnostne sloge skozi čas. Učenci bodo spoznali znane umetnike kot so npr. Leonardo da Vinci, Frida Kahlo, Ivana Kobilca, Michelangelo Buonarroti, Ivan Zajec in druge.

Obseg ur: 35 ur letno.
Program: za učence 8. in 9. razreda.