ORGANI UPRAVLJANJA IN STROKOVNI ORGANI ŠOLE
Organi upravljanja šole so:
Svet šole, ravnatelj in Svet staršev.
Strokovni organi šole so:
učiteljski zbora, oddelčni učiteljski zbor, razredniki in strokovni aktivi.
Svet šole
Svet šole ima štiriletni mandat, ki se je pričel 1. 9. 2024 in traja do 31. 8. 2028. Sprejema program razvoja zavoda, letni delovni načrt, pravila in druge splošne akte, potrjuje zaključni račun in določa finančni načrt. Odloča o pritožbah staršev v zvezi s statusom učencev, o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja.
5 predstavnikov delavcev: Mateja Izgoršek (predsednica), Anja Kačič ( namestnica predsednice), Lucija Dornik, Jana Šuligoj, Anita Trobiš,
3 predstavniki Sveta Staršev: Aleksandra Kovačević Jerković, Petra Napotnik, Sabina Urana.
3 predstavniki ustanovitelja: Maja Petan Majcen, Kristina Drstvenšek, Natalija Udir.
Ravnateljica
Ravnateljica OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnik je Polona Dolanc. Ravnateljica je poslovodni organ in pedagoški vodja. Osnovne naloge ravnateljice so skrb za učinkovito delovanje šole skladno z zakonodajo in njen razvoj v korist učencev, delavcev in lokalne skupnosti.
Pri opravljanju nalog pomagajo ravnateljici pomočnici ravnateljice :
- Jadviga Stopar Kohne (matična šola)
- Janja Urlep (podružnična šola Dol)
Svet staršev
Skladno z določili Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji starši oblikujejo šolski Svet staršev.
Vsak Svet staršev sestavlja toliko članov, kolikor je oddelkov šole na posameznem programu. Člane sveta volijo starši na roditeljskih sestankih. Šolski svet staršev izvoli tudi predstavnike v Svet šole. En predstavnik je iz matične šole, en iz podružnice Dol in en predstavnik oddelkov nižjega izobrazbenega standarda in posebnega programa.
Šolski Svet staršev ima naslednje naloge:
- predlaga nadstandardne programe,
- daje mnenje o predlogu programa razvoja šole in o letnem delovnem načrtu,
- razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
- obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
- voli predstavnika v Svet šole,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Priloži še zapisnike, ki so pod geslom na naši spletni strani.
Učiteljski zbor
Sestavljajo ga strokovni delavci šole. Učiteljski zbor:
- obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
- daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
- predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
- odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
- daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja,
- daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
- odloča o vzgojnih ukrepih in
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Oddelčni učiteljski zbor
Sestavljajo ga strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku. Oddelčni učiteljski zbor obravnava vzgojno-izobraževalno problematiko v oddelku, oblikuje program za delo z nadarjenimi učenci in s tistimi, ki težje napredujejo, odloča o vzgojnih ukrepih ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Razredniki
Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, vajencev oziroma dijakov, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo, odloča o vzgojnih ukrepih ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Strokovni aktiv
Strokovne aktive v šoli sestavljajo učitelji istega predmeta oziroma predmetnih področij. Strokovni aktiv šole obravnava problematiko predmeta oziroma predmetnega področja, usklajuje merila za ocenjevanje, daje učiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojno-izobraževalnega dela, obravnava pripombe staršev, učencev ter opravlja druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
Oddelčna skupnost in skupnost učencev šole
Oddelčna skupnost sestavljajo vsi učenci posameznega razreda. Je osnovna oblika sodelovanja učencev pri šolskem življenju in delu. Vsak razred izvoli predsednika in namestnika, ki ju predstavljata razred na ravni šole.
Naloge:
- razpravljati o učnih in vzgojnih vprašanjih v razredu,
- predlagati izboljšave učnega procesa in življenja v razredu,
- izvoliti predstavnike za skupnost učencev šole,
- sodelovati z razrednikom, učitelji in šolsko svetovalno službo,
- skrbeti za dobre medsebojne odnose in razredno kulturo.
Skupnost učencev šole sestavljajo predstavniki vseh oddelčnih skupnosti. To je najvišji predstavniški organ učencev na šoli, preko katerega lahko učenci sooblikujejo šolsko življenje.
Naloge:
- obravnavati vprašanja, pobude in predloge učencev celotne šole,
- organizirati različne prireditve, akcije in projekte,
- sodelovati z ravnateljem, učitelji in svetom staršev,
- zastopati interese učencev v organih šole,
- skrbeti za povezovanje in dobro vzdušje med učenci šole.
Mentorici na matični šoli sta Ajda Zubak in Senta Glavač in na podružnici Dol Lucija Dornik.
Šolski parlament
Na naši šoli deluje šolski parlament kot del programa Otroški parlamenti pod okriljem Zveze prijateljev mladine Slovenije. Izvajajo se oblike demokratičnega dialoga, nadgradijo pa se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu.
Otroški parlament je javna tribuna otrok na temo, ki jo izberejo osnovnošolci na državnem otroškem parlamentu. Pomeni tudi obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter pridobivanje vedenj o človekovih in državljanskih pravicah.
V otroškem parlamentu sodelujeta dva predstavnika vsake oddelčne skupnosti od 6. do 9. razreda. Šolski parlament se sestane najmanj štirikrat letno.


