Šolska shema

OBVESTILO ZA UČITELJE, UČENCE IN STARŠE

Učenci bodo v šolskem letu 2020/21 prav tako vključeni v Šolsko shemo. Učenci 4.a, 6.a in 8.a razreda so že nekaj let anonimno anketirani preko spletne aplikacije o uživanju sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov na začetku in ob koncu šolskega leta.

Šolska shema  je ukrep skupne kmetijske politike EU v sektorju sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov. Namen tega ukrepa je ustaviti trend zmanjševanja porabe sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov in hkrati omejiti naraščanje pojava prekomerne telesne teže in debelosti pri otrocih. Evropska komisija je po obsežni študiji ugotovila, da je to eden od ukrepov, ki bi lahko dolgoročno pripomogel k izboljšanju trenutnega stanja. V ta namen je Evropska unija Državam članicam namenila določeno finančno pomoč za brezplačno razdeljevanje sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov učencem. Če en dan v tednu iz svojega jedilnika izključimo meso pripomoremo k temu, da pojemo več sadja in zelenjave.

Na naši šoli so vsak ponedeljek na jedilniku brezmesne jedi. S tem bomo zmanjšali njegovo porabo za 15 %. Razlogi za uvedbo Zelenega ponedeljka je ohranjanje zdravja in dobrega počutja, preprečevanje povečane telesne teže, zmanjšanja možnosti za nastanek srčno – žilnih bolezni, razvoja diabetesa tipa 2 in mnogih drugih bolezni ter podaljšuje življenjsko dobo. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije 90 % prebivalstva v naši regiji ne zaužije priporočene količine sadja in zelenjave.

Na kaj je pri prehranjevanju še dobro biti pozoren?

Že pregovor pravi, da prazna vreča ne stoji pokonci!

Telesu je treba energijo zagotoviti takrat, ko jo najbolj potrebuje. Prav jutro je del dneva, ko telo energijo zagotovo potrebuje. Zajtrk zviša raven glukoze v krvi, kar ugodno vpliva na delovanje vseh telesnih celic, posebno možganskih, zato tega pomembnega obroka vsekakor ne smemo izpustiti.

Ker v šolah preživijo otroci večji del dneva je v Sloveniji šolska prehrana organizirana tako, da so ponujeni obroki sestavljeni po smernicah zdravega načina prehranjevanja, da osebje, ki načrtuje in pripravlja šolske obroke, pozna prehranska priporočila in jih pri svojem delu v čim večji meri tudi upošteva.

Zato dragi učenci, v šoli uživajte hrano, ki vam jo ponujajo, tudi sadje in zelenjavo, ki je dodatno ponujena, spoznavajte pa nove jedi in jih ne odklanjajte zaradi nepoznavanja. V šolo pa za vaše dobro ne prinašajte sladkih, slanih prigrizkov ter sladkih pijač. Če pa potrebujete dodatno energijo pa lahko pojeste kos sadja, ki ga šola vsakodnevno ponuja. Pri hranjenju v šoli naj bo odnos do hrane spoštljiv in naj bo količina organskih odpadkom minimalna. Več informacij o šolski prehrani najdeš na spletnem portalu Šolski lonec (http://solskilonec.si/).

Nepravilen izbor in uživanje živil lahko pusti posledice na tvojem telesu za vse življenje, vplival pa bo tudi na oblikovanje tvojih prehranjevalnih navad v kasnejšem življenju. Zdrav način življenja (prehrana in gibanje) zmanjšuje tveganje za nastanek številnih bolezni.

Ni pomembno samo to, da dovolj ješ, pomembno je, da ješ kakovostno, raznoliko in zdravo hrano.

Zapisala: Arijana Radešič Opresnik, org. šolske prehrane